Lejebetingelser
Læs Evemos lejebetingelser nedenfor
1. Når du booker ved os, er det nødvendigt at du oplyser os dit navn, din email adresse, dit telefonnummer, dato for hvornår du skal bruge produktet og navnet på det ønskede produkt.
Lejeaftalen er først indgået mellem udlejer og lejer, når nedenstående krav er opfyldt.
– Lejer har accepteret lejebetingelserne.
– Udlejer har sendt en ordrebekræftelse via. Mail.
– Lejer har betalt den udstedte faktura inden for 7 dage.
2. Betaling for udlejning af produkter fra Evemo Aps, skal ske via. Den udstedte faktura.
BEMÆRK: alle priser er beregnet inkl. Moms.
Du betaler hele beløbet ved booking af lejeprodukterne, og herefter er det reserveret. Såfremt du ønsker at lave ændringer i din ordre, eller annullere din ordre, skal det ske senest 1 måned før lejeperiodens begyndelse for krav på refundering.
3. Lejeperioden for produkter lejes ved Evemo Aps. Er som udgangspunkt 4 dage, medmindre andet er aftalt.
Disse 4 dage, vil typisk foregå således at du modtager produktet torsdag og det skal returneres om mandagen. Dette er blot et eksempel på en lejeperiode til weekenden, men kan også tilrettelægges til hverdagene.
Ønskes en længere lejeperiode, skal dette aftales ved booking. Du bedes i så fald kontakte os.
4. Udlevering og tilbagebetaling.
Forsendelse og returnering af lejeprodukter sker med GLS, hvor der vil blive pålagt fragtomkostninger.
Det er også muligt at afhente og returnere produkterne på vores lager:
Businesspark Nord
Østre Alle 6,
9530 Støvring.
5. Udlejers ansvar.
Som udlejer skal Evemo Aps sørge for, at alle produkter leveres til lejer i komplet stand. Derfor skal produkterne tjekkes for fejl og mangler så snart lejer modtager dem, og inden de tages i brug.
Hvis ikke der bliver gjort opmærksom på eventuelle fejl og mangler på leveringsdagen, anser vi produkterne som leveret komplet og fri for fejl.
6. Lejers ansvar.
Lejer er fuldt ud ansvarlig for de udlejede produkter og bærer risikoen i lejeperioden.
– Lejer er ansvarlig for enhver skade eller bortkomst af de lejede produkter efter de gældende markedspriser for lejeperioden. Hvis de lejede produkter beskadiges eller bortkommer i lejeperioden, skal de erstattes af lejeren. (Se punkt 7. Erstatning).
– Udlån af de lejede produkter til tredjepart er ikke tilladt.
– De lejede produkter inkl. Deres emballage, skal opbevares tørt og forsvarligt i lejeperioden.
Lejer er ved lejeperiodens ophør forpligtet til, at pakke og samle de lejede produkter i samme stand som ved modtagelsen og i samme forsvarlige emballage, således at det hele er nemt at sende retur med GLS.
7. Beskadiget eller bortkomne produkter afregnes lejer ud fra, hvad der svarer til varens værdi på skadetidspunktet, eller hvad det vil koste at reparere den.
8. Ændring eller annullering.
Ændringer i en ordre, eller en hel eller delvis annullering af en ordre, skal ske senest 1 måned før lejeperiodens begyndelse for krav på refundering. Meldes ændringer eller annullering herefter, gives der ikke pengene retur, da produkterne kunne være udlejet til anden side.
9. Force Majeure.
Force Majeure er en upåregnelig begivenhed uden for kunderne og uden for virksomheders kontrol, der ikke kan afværges, og som midlertidig eller permanent, umuliggør opfyldelse af forpligtelserne i en kontrakt; en generel retsnorm i dansk ret.
I forbindelse med en sådan begivenhed, kan vi i visse tilfælde være nødsaget til at påråbe os Force Majeure, hvilket betyder at vi ikke kan opfylde vores forpligtelserne i kontrakten, men det er ej heller muligt at få tilbageført betaling. Vi vil dog ved Evemo Aps altid strække os uendelig langt for vores kunder, og finde en løsning så vidt muligt.
I tilfælde af at vi ikke kan stå til rådighed med den købte ydelse, på den ønskede dato grundet Force Majeure, vil vi tilbyde at flytte midlerne på anden vis, og det kunne f.eks. være ved at lave et tilgodebevis til vores udlejning eller til vores webshop.